2011-03-27

Nya bästisar

Ja här har det varit tyst ett tag! Nu har det äntligen löst sig med min coverlock. Två vändor har den varit på reparation och felet kvarstod så jag fick köpet hävt i torsdags. Då åkte jag och köpte mig två nya polare till syrummet. En Babylock Imagine 2...luftträdd underbar liten goding som i stort sett bara är att tuta o köra på. Den andra är en Janome Coverpro...ren täcksömsmaskin, den behöver jag jobba in mig lite på men vi har kännt lite på varandra nu och tycker nog att vi har rätt kul ihop redan. Här är foto på snyggingarna "Janne" och "Babe"! *LYCKLIG* =)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Oj har du redan haft dina nya vänner en vecka? Hoppas ni har haft det trevligt tillsammans och fått mycket gjort... :)

HeleneB

CaNinEn sa...

Ja redan en vecka o det har ju blivit allt som var med på inlägget efter detta + ett par brallor till mig innan jag var inne hos dig o köpte mer tråd igår. Idag har det inte blivit något sytt alls, för ovanlighetens skull...men hjärnan arbetar för högtryck med nya designidéer. Hihi =)

Anonym sa...

Jag har kommit på ett nytt knep!!!

Använder elastic gathering-foten (i kitet)när jag syr axelsöm i trikåtyg och lägger i ett bomullsband i foten och syr fast så håller tyget formen! Bra va!!!