2011-04-04

Bruna tunikan ändrad

Så här blev den när jag hade gjort om den. Nöjd men ändå inte. Har insett att jag ska inte ha saker med rynk i midjan...det gör inte direkt att jag ser mindre ut! Haha. Får väl se om jag gör om nederdelen framöver, får nog skära om längderna för snyggare fall isf, men för stunden så är jag nog klar med denna. Tack Helen för idén om rullfåll...klippte av allt och sydde fast svart mudremsa med janomen och sydde sedan fast nederdelen med overlock ock kantstickade, syns ju inte för överdelens rullfåll hänger ju ner över.

4 kommentarer:

Anonym sa...

kan du inte göra om den så att framstycket inte är delat? iaf inte markerat delat... brukar funka bättre så på oss knubbisar.. ;)
Gillar tyget du valt... :)

CaNinEn sa...

Hmm inte riktigt med på hur du menar...iom att det redan är klippt så att säga. Hehe

Det jag funderar på att göra är att överdelen får vara som den är men att jag gör om underdelen. Underdelen är ju vidare men den är takt skuren och ihoprynkad. Tänkte att om jag skär underdelens överkant så att jag får ett lite mer utstående fall (så jag inte ryr fast den ihopdragen utan vidden är samma som där överdelen slutar) då borde det väl bli hemskt mycket bättre. Vad tror du?

Det tyget hittade jag på tygfabriken i Husqvarna i höstas och blev alldeles kär!

Anonym sa...

Jag vet nog inte riktigt själv vad jag menade...

tygfabriken i Husqvarna???? har jag missat en tygaffär?!?!?!?!

CaNinEn sa...

Tror det hette så...samma ägare eller nåt som tygposten i skövde. Kolla deras hemsida.