2011-05-26

Väska och barnkläder

Väska med bling och en hel drös med fack så att jag kan hitta alla mina prylar. För att vara den första väska jag någonsin sytt är jag supernöjd med resultatet.


Inuti


"Blaklader" - gjorde två par arbetsbyxor. Ett par på beställning och ett par till Hugo. Stl 86/92. Förstärkta knän. Övriga detaljer är fake, det ser bara ut som fickor för effektens skull. Lika bra det, så man slipper hälla ur tre lite sandlådegrus ur byxorna när barnet varit ute...pappans overaller får man ju hälla ur innan tvätt, fast det är mest spannmål i de fickorna förståss. Bakfickor och ficka för tummaträt (även dessa fake. Givetvis kan man beställa byxorna med riktiga fickor om man hellre vill det. =)


Nya shorts i ökencamou, till Pontus som tydligen älskade jeansen jag syddetill honom. Samma modell men kortare och med sidfickor nere på benen. Stl 170.


En cowboy t-shirt till en kopojke! T-shirt transfer.

Inga kommentarer: