2011-05-26

Aprils prylar fortsätter här.

V som i Vår, som i Väst! Västar är ju super nu när det är varmt men ändå inte sommar. En fleeceväst till Hugo stl 92. Tyget med små nallebjörnar på kommer från en liten babyfilt jag nappade åt mig på en bytardag för något år sedan.


Ritade ett nytt raglanmönster och var ju tvungen att kolla om det blev så bra som jag hoppades...det blev det! =) Hugo poserar givetvis tillsammans med gjäv-gjäv i sin grävmaskins-T-shirt. Stl 92 fk.


En fleecetröja/jacka/mojäng (call it what you want) till mig...plusmodell. Ville ha något fräscht vårigt att ta på mig när det blåser lite. Allt annat jag har är antingen för varmt eller för kallt. Jag ville ju att den skulle se lite mer ut som en jacka än en kappa så jag ändrade lite och gjorde en linning mertill istället för att ha den bara kantstickad. Nu känns den helt rätt. =)


Ett par byxor till Hugo stl 86/92. Lustigt nog fick jag detta tyg av Maria Lagerstrand och för två månader sedan fick jag ett knallorange tyg av min mamma...olika bakgrundsfärg och storlek på figurerna, men de hör ihop. Det är samma tema/figurer på...noaks ark, båten och parvisa djur med texten "two by two". Gjorde ju en jacka av det orange tyget.


En vårig/somrig tunika till mig, gjord av en stuv som inhandlades på syfestivalen. Slaktade en gammal svart men urtvättad t-shirt och använde den som mönster...gillade urringningen och ärmarna på den.

Inga kommentarer: