2011-05-26

Uppdatering

Long time no see...ja jag var inte riktigt säker på hur jag skulle göra med blocggen för ett tag sedan när jag hade skapat min CaNinEnsida på facebook. Det kändes lite konstigt att säga samma sak på mer än ett ställe, men nu har jag nog funderat färdigt, Jag har bestämt mig för att behålla bloggen också, pga att det är faktiskt många som inte har facebook och har du inget facebook konto så kan du ju inte ens titta på något där.

Här kommer en rejäl uppdatering med senaste månadens grejer, håll till godo! =)


Dyna till svärfars gammeltraktor...en David Brown som han brukar åka vättern runt med på sommaren (givetvis inte tillsammans med alla cyklar då..hehe).
Någon sorts kudde med fjädrar i, två avsydda hörn och paspoal.








Hundbädd??? Nej, en sova-i-traktorn-bädd! =)
Ibland är det för skumpigt för att sova sittandes i traktorn. Om detta inträffar i lägen då pappa behöver båda händerna och inte kan ha sovande barn i famnen, när han kör, så blev detta lösningen. Nu kan Hugo sova gott på golvet i traktorn, utan att slå i huvudet någonstans. Känns tyget igen så är det inte så konstigt för det var två oanvända kuddfordral (till jättekuddarna) som gick åt till det här. Tackar Maria Lagerstrand för stoppningen. Nu fick jag även tillfälle att leka lite med Janomens kedjesöm...qviltade botten på dynan med den och det blev faktiskt riktigt snyggt.



Hittade lite skumgummi i gömmorna och skar till en lagom bit till bänken. Klädde den i samma tyg som de andra trädgårdsdynorna och satte resårband i ändarna för arr dynan ska ligga still någorlunda.

Inga kommentarer: